14 Temmuz 2010 Çarşamba

Gitmek Güzeldir

Böyle olmamak için hep gitmek en önemlisidir hayatımın...
ve hep söylerim; "gitmek güzeldir"

*******

"İnflak... Tabi ya, aynen öyle... Gitmem gereken bir çok zamanda gidemedim ben. Kimi zaman O gitsin diye bekledim. Söylenecek son sözleri diyemediğimden yüzüne o türlü bakmayı beceremediğimden. Bazıları hep yaralıydı, bir de ben bırakıp gidemedim. Evvel zaman gitmişlerden, dönüşünün muhteşem olduğunu sanarak dönenler oldu. Zaten bir yere gitmediğimden beni yine braktıkları yerde buladular, kapılarımı kilitleyip kaçamadım. Onlarca kez atılma durumuna geldiğim bir okulda inatla okudum. Beceremeyip de yenilip gidersem olmazdı. Kimi zaman, batan bir gemiyi en son terketmenin acıklı artisliğine özendim. Fareler önden tüydü, ben kendimi kamarama kilitleyip o gemiye öyküler yazdım. Sonunda hayalet gemilerim oldu, ruhları çoktan gitmiş bir kaç tane de cesedim."

Atilla Atalay
Gitmek İsteyenlere

2 yorum:

  1. Gitmek güzel midir?Gitmek kaçış oluyorsa yenilgi üstüne yenilgi olmaz mı bu demekten kendimi alamıyorum.Gitmek unutmak oluyorsa ben unutmak için yaşamadım ama ulan bu hayatı.O zaman nedir derdimiz,nedir bu gitme isteği?Unutmak istemiyorsun,kaçmayı erkekliğe yediremiyorsun ama gitmek güzel midir diye sorgulamaya başlayıp dengeyi kuramayıp bocalıyorsun.Aradığım "gitmek" tanımı içinde "unutmak" ve "kaçış" olmamalı sanki.Ama dolaylı veya dolaysız her "gidiş" içinde ya kaçışları ya da unutmayı barındırıyor.Aradıgım "gitmek" yok galiba,ben unutmuyorum,kaçmıyorum sadece o eylemi gerçekleştiriyorum.. sade..amaçsız ve boş..

    YanıtlaSil
  2. Gitmek güzeldir...
    Her zaman...
    Fakat gittikten sonra dönmeyi de bilmeli insan,yoksa terk edersin yaşadığn sokakları.
    ben;bizleri ve şehirleri terk edenleri sevmem.
    giderken üç şeyden fazlasın da götürür insan.
    korkaklık değil!!!
    biraz denizlerinin durulmasını beklemektir,gitmek...
    kimse fırtınada bulduğu bir deniz fenerine sığındı diye suçlanamaz.
    sonra an gelir,geri dönersin
    herşey değişir
    geçmişi(ni),elinde siyah beyaz bir fotoğraf,bir zaman kayması gibi tutarsın ellerinde...
    kaldığın yerden başlar
    gözünü yeni yollara dikersin

    YanıtlaSil